MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Endüstri Mühendisliği
ECON 322 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Teknoloji İktisadı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ECON 322
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders bilim ve teknolojinin ekonomik analizine bir giriş dersi niteliğindedir. Dersin çok önemli bir kısmı bilim ve teknolojinin mikroekonomisine ayrılmıştır, fakat kimi önemli makroekonomik konulara da yer verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin ekonomik büyüme ve insanların genel yaşam kalitelerinin en önemli etmenlerinden oldukları bilinmektedir. Yenilik insanlık kadar eskidir, ve insanların ekonomik ve sosyal tarihlerinin oluşumunda çok önemli bir rol oynamıştır. Bu ders, bilimsel ve teknolojik yeniliğin kısa bir tarihi ile başlamaktadır. Bu sırada Sanayi Devrimine ve kimi önemli endüstrilerin evrimlerine özellikle vurgu yapılacaktır. Öğrenci daha sonra bilimsel ve teknolojik yenilik üzerine süregelen güncel ekonomik literatürle tanıştırılacaktır. Dersin, bilimsel ve teknolojik çıktıların ölçülmeleriyle ilgili problemlerin tartışılması ile başlayan bu kısmı, alandaki önemli konuları uygulamaya dönük bir bakış açısı ile ele alacaktır. Bilgi artma ve dışsallıkları detaylı bir şekilde, bunların ölçümleri ve bunlara sebep olan, veya bunları kolaylaştıran etmenler de dahil olmak üzere işlenecektir. Bu konular üzerine yapılan tartışmalar, teknolojilerin yayılımı ve adaptosyonu ile yenilik ve coğrafya ilişkisi konularına doğal bir giriş ve kaynak teşkil ederler. Derste bu konulara da yer verilmiştir. Ardından, patent bilgilerinin ekonomik çalışmalarda “veri” olarak kullanılmalarına dair konular ele alınır. Ders, içsel büyüme modelleri, rekabetin yeniliğe etkisi, ve Schumpeteryan Hipotezi üzerine tartışmalarla son bulur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tarihi bilgiler | Okuma listesi. |
2 | Yeniliğin ölçümüne dair problemler | Okuma listesi. |
3 | AR&GE harcamalarının ve patentlerin getirileri | Okuma listesi. |
4 | Bilgi dışsallıkları 1. bölüm: Giriş ve literatür taraması | Okuma listesi. |
5 | Bilgi dışsallıkları 2. bölüm: Bilimsel hareketlilik ve bilimsel ağlar | Okuma listesi. |
6 | Bilgi dışsallıkları 3. bölüm: Bilgi akışının coğrafi özellikleri ve direk yabancı yatırımlar | Okuma listesi. |
7 | Teknolojinin yayılımı | Okuma listesi. |
8 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
9 | Patent istatistiklerinin bilgi ekonomisinde veri olarak kullanımı | Okuma listesi. |
10 | İçsel büyüme modelleri, 1. bölüm | Okuma listesi. |
11 | İçsel büyüme modelleri, 2. bölüm | Okuma listesi. |
12 | Yenilik ve rekabet ilişkisi | Okuma listesi. |
13 | Schumpeter hipotezi ve ilgili konular | Okuma listesi. |
14 | Tercihe ve zamana bağlı ek konu | Okuma listesi. |
15 | Tercihe ve zamana bağlı ek konu | Okuma listesi. |
16 | Tercihe ve zamana bağlı ek konu | Okuma listesi. |
Ders Kitabı | Okuma listesi. Dersin ana materyalleri sınıfta ilan edilecek akademik makaleler ve kitap bölümlerinden oluşacaktır. Okuma materyalleri düzenli bir şekilde A blok zemin kattaki kırtasiyeye verilecek, ve öğrenciler burada çoğaltarak okuyabileceklerdir. Kullanılacak temel kitaplar, ve okuma önerileri aşağıda sıralanmıştır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | (1) Chris Freeman and Luc Soete, The Economics of Industrial Innovation (Third Edition), The MIT Press. (2) Suzanne Scotchmer, Innovation and Incentives, The MIT Press. (3) Dominique Foray, The Economics of Knowledge, The MIT Press. (4) Christopher Freeman, Francisco Louçã, As Time Goes by: From the Industrial Revolutions to the Information Revolution, Oxford University Press [dönem sonu sunumları bu kitaptan yapılacaktır]. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
3
|
45
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
4
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
20
|
0
|
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Dünyadaki 200 Öğrenci Arasına Girdi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstri Mühendisliği bölümünden geçtiğimiz yıl birincilikle mezun olan Mert Atanmış (23), İngiltere hükümeti tarafından sadece 200 öğrenciye verilen
Kilo vermek isterken Avrupa şampiyonu oldu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Endüstri Mühendisliği Bölümü öğrencisi Yağız Hacılar, fazla kilolarından kurtulmak için babasının ısrarıyla 12 yaşında başladığı tekvandoda iki kez
İnşaat sektörüne ‘dijital’ model
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) öğrencileri Sadık Onur Özden ve Tunç Çokuysal, inşaat sektöründe dijitalleşmeye olan talebi fırsata çevirerek ‘Construction Panda’ isimli uygulama
Faculty 101 Semineri
İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesindeki Endüstri Sistemleri Topluluğu, Endüstri Mühendisliği bölümüne yeni başlayacak öğrencilerin bölüm, fakülte ve gelecekteki kariyerlerini daha iyi şekillendirmelerine yönelik "Faculty101"
Endüstri 4.0 eğitimimiz 6-8 Kasım tarihleri arasında gerçekleşti.
Mühendislik Fakültesi binası TESLA bünyesindeki laboratuvarımızda bulunan Endüstri 4.0 sistemine dair FESTO Didaktik firmasının gerçekleştirdiği Endüstri 4.0 eğitimimizi başarıyla tamamladık.
P&G Product Supply Challenge Endüstri Mühendisliği Öğrencilerimizin Birinciliğiyle Sonuçlandı